Coraz częstszą metodą poszukiwania pracy jest nie tylko odpowiadanie na ogłoszenia, ale również wysyłanie swojej aplikacji, nawet jeśli firma nie prowadzi w danym momencie rekrutacji. Co wówczas napisać w liście motywacyjnym?

Zdobądź informacje na temat firmy

Zanim zaczniesz pisać list motywacyjny, postaraj się jak najwięcej dowiedzieć o firmie, do której aplikujesz: czym się zajmuje, jakimi wartościami się kieruje, jaką ma historię, osiągnięcia. Dzięki temu będzie Ci łatwiej umotywować, dlaczego właśnie tutaj chcesz pracować.

Wybierz stanowisko, które Cię interesuje

Jeśli zapoznasz się z działalnością firmy, dowiesz się, jakie stanowiska znajdują się w jej strukturze. Bardzo możliwe, że na stronie firmy znajdziesz ich opis. Dzięki temu będzie Ci łatwiej zaproponować swoją kandydaturę. Jeśli nie znajdziesz takiej informacji, ustosunkuj się do ogólnych wymagań, jakie należy spełnić na tego typu stanowiskach.

Pierwsze wrażenie

Zrobiłeś research na temat firmy, wybrałeś stanowisko i co dalej? Pora rozpocząć pisanie! Od czego zacząć? Jak w każdej wiadomości, we wstępie warto wyjaśnić, dlaczego piszesz. Możesz na przykład zaznaczyć, że masz zainteresowania spójne z działalnością danego przedsiębiorstwa lub kierujesz się podobnymi wartościami. Postaraj się każde słowo poprzeć przykładem – ogólnik w stylu: „Podoba mi się działalność Waszej firmy” może być mało przekonujący. Skoro zdecydowałeś się aplikować, coś musiało Cię w niej urzec. Napisz więc o tym! Może Cię zainspiruje przykład chłopaka, który wysłał swoje CV do firmy handlującej ekskluzywnymi alkoholami, która nikogo nie szukała, ale został zatrudniony, ponieważ pokazał, że faktycznie zna się na alkoholach i jest to jego pasją. Do swojej aplikacji dołączył również broszurkę o tym, jak rozumie markę. Historię tę możesz zobaczyć tutaj:

Co wniesiesz do firmy?

Napisz, jak możesz wesprzeć działania firmy. Pisz językiem korzyści – koncentruj się na tym, co firma będzie z tego miała, jeśli Cię zatrudni, nie odwrotnie.

Krótko, zwięźle i na temat

Jak każdy list motywacyjny, również taki, który nie jest odpowiedzią na ogłoszenie powinien być krótki i konkretny. Jeśli wysyłasz swoją aplikację drogą elektroniczną, list motywacyjny zawrzyj w treści maila. Postaraj się, żeby był zwięzły i treściwy. Nikt nie lubi maili – epistołów 😉

A Ty wysłałaś/wysłałeś kiedyś aplikację do firmy, nie prowadzącej rekrutacji? Podziel się swoimi wrażeniami w komentarzu 😉

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *